Sport & Business Seminar järjestetään paikassa, jossa yksi mies on loitsinut taikoja pelistä toiseen. Tai pitäisikö sanoa, että taiat on tehty jo kauan ennen kuin mitään on edes ehditty pelaamaan. Jos kirjoittaa Googlen kuvahakuun sanat sporttia ja bisnestä, pompsahtaa ainakin yksi kaveri ensimmäisen rivin hakutuloksissa vastaan. Sana salibandy puolestaan sinetöi sen, että tiedetään kenestä puhutaan.
Lajin grand but-not-so-old man, Pasi ”Passo” Peltola, on salibandyjoukkue Classicin toiminnanjohtaja ja manageri. Vaatimaton, rakkaudesta peliin päivittäin elävä Peltola ei kuitenkaan nöyristele, kun haastattelija erehtyy kysymään kuinka Classicilla, Suomen parhaalla joukkueella menee. Lämmin ja hymyilevä korjaus tulee viipymättä.
– Toiminnallisesti ja urheilullisesti aletaan olemaan lähellä Euroopan kärkeä. Joitakin asioita on toki hyvin vaikea mitata, mutta esimerkiksi urheilu, yleisömäärät ja organisaation suuruus ovat siellä kärkipäässä.
Toiminta, yhteishenki ja ulosanti. Kaikki viittaavat vahvaan yhteisöllisyyteen, Classic Familyyn.
Huippuseura, huikealla porukalla ja yhteistyöllä. Tähän on päästy pitkäjänteisellä ja suunnitelmallisella tekemisellä, missä on vahvasti ja monialaisesti keskitytty brändiin nimeltä Classic Family. Kun pari viikkoa sitten eksyi seuran peliin, niin voi rehellisesti todeta, että kyllä – kyseessä on oikeasti selvästi erottuva poppoo.
– Ja onhan tässä paljon kansvainvälisiäkin juttuja meneillään. Esimerkiksi Singaporen reissulla lanseerattu Classic Floorball Academy pyrkii viemään salibandyn tietotaitoa Aasiaan ja muualle maailmaan.